تبلیغات X
سفارش بک لینک
آموزش ارز دیجیتال
لباس خواب
ابزار تادیومی
خرید بک لینک قوی
صرافی ارز دیجیتال
خرید تتر
هنگ درام
فایل گپ
بیگ بلاگ
خدمات سئو سایت
آسال تهویه قم
نسلی نو
وبینو قم
چاپ ساک دستی پارچه ای
وی رمان
ال تی پارت
دکوراسیون منزل
دکوراسیون اتاق پذیرایی
دکوراسیون آشپزخانه کوچک
دکوراسیون آشپزخانه
دکوراسیون اتاق خواب
کابینت آشپزخانه
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
دکوراسیون اتاق نشیمن
چاپخانه قزوین
برسادیس
استارتاپ
خرید ملک در دبی
آموزش خلبانی


تابلو فرش چیست؟ s
تابلو فرش چیست؟
تابلو فرش نقشه تابلو فرش تابلو فرش معمولا فرش هایی با اندازه های کوچک است که مانند عکس قاب شده است و بر روی دیوار آویزان می شود. این فرش ها معمولاً زینتی هستند. موضوعات تابلو فرش ها می
نوشته شده در تاريخ 1395/2/27 توسط tablofarsh-tabriz | نسخه قابل چاپ | تعداد بازدید 62 بار | اشتراک گذاری :

تابلو فرش معمولا فرش هایی با اندازه های کوچک است که مانند عکس قاب شده است و بر روی دیوار آویزان می شود. این فرش ها معمولاً زینتی هستند. موضوعات تابلو فرش ها می تواند مناظر طبیعی، حیوانات، گل های زینتی، تصویر اشخاص معروف، پرتره افراد و یا ترکیبی از موارد گفته شده است. می توان تابلو فرش را این گونه تعریف کرد فرش زینتی قاب شده.

مورخان معتقدند که سرآغاز تابلو فرش ها و پایتخت تابلو فرش دنیا، شهر سردرود از شهرستان های تبریز در استان آذربایجان شرقی است.

نقشه تابلو فرش ها

در شیوه سنتی برای بافتن تابلو فرش ها از نقشه های کاغذی استفاده می شود. به این ترتیب که تصویر  انتخاب شده به تناسب اندازه تابلو بر روی کاغذ چاپ می شود و بافنده با استفاده از تصویر شطرنجی شده، تابلو فرش را می بافد. ولی با تحول تکنولوژی و با استفاده از رایانه، تصاویر مربوط به تابلو فرش ها توسط نرم افزار های ویژه طراحی و چاپ می شوند. به این نوع از نقشه های فرش، نقشه های کامپیوتری گفته می شود.

در کشور ما طرح های مختلفی در نقشه فرش ها به طور کلی به کار می رود که با طرح تابلو فرش ها مشابه است. برای آشنایی بیشتر با طرح فرش ایرانی بر لینک زیر کلیک کنید.

تابلو فرش ها معمولا گرانبها بوده و دارای ارزش بیشتری نسبت به سایر فرش ها هستند. همانگونه که ذکر شد اندازه این فرش ها چندان بزرگ نیست. اندازه های این فرش ها معمولا  بین ۳۵-۵۰ و ۵۰-۶۰ و ۷۰-۱۰۰ ۸۰-۱۲۰ ۱۰۰-۱۵۰ و ۲۰۰-۳۰۰  می باشد.

به این مطلب امتیاز بدهید:  1  2  3  4  5 

موضوعات مرتبط با این مطلب :
____________________________________________________
برچسب ها:
,
.: Weblog Themes By blogskin.ir :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.

پرامکانات ترین سرویس وبلاگدهی